Zdrowie

5 prostych ćwiczeń na bóle pleców

Nie od dziś wiadomo jak ćwiczenia fizyczne mogą pomóc w walce z bólami kręgosłupa. Problem w tym, że dziś coraz trudniej znaleźć nam czas (a czasem i pieniądze) na zajęcia fitness. Aktualnie internet daje jednak możliwości wykonywania ćwiczeń w domu. Zatem poznaj 5 sprawdzonych treningów dzięki którym poczujesz się znacznie lepiej.

Zadbaj o swój kręgosłup

Zanim jednak przejdziemy do samych ćwiczeń krótko o innej metodzie umożliwiającej profilaktykę zdrowego kręgosłupa. Ogromny wpływ na dolegliwości bólowe ma zła jakość snu. Na szczęście w odpowiedzi na ten problem na rynku pojawiły się poduszki medyczne do spania. Dzięki nim zachowasz naturalną krzywiznę kręgosłupa bez względu na pozycje w której śpisz. Co ważne jednak dzięki nim budzisz się bez uczucia bólu pleców, szyi, oraz karku. Swoje zdrowotne właściwości poduszki zawdzięczają piance z której są wykonane. Więcej na ich temat można przeczytać tutaj.

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Zatem przejdźmy do ćwiczeń.

  1. Należy położyć się na plecach, a następnie ugiąć nogi w kolanach. Zwróć uwagę, by tworzyły kąt prosty. Ręce należy rozłożyć tak szeroko, by opierać się wyłącznie na barkach. Napinając pośladki wypchnij je do góry, wówczas Twoje barki, biodra i kolana powinny ustawić się w linii prostej. Ćwiczenie powtarzamy 10 razy.
  2. Połóż się na boku. Dalej opierając się na przedramieniu zegnij rękę w taki sposób, aby tworzyła kąt prosty. Unieś wyprostowaną nogę do poziomu starając się jednocześnie utrzymać kręgosłup w jednej linii z nogami. Wykonujemy 5 powtórzeń.
  3. Kolejne ćwiczenie to alternatywa dla popularnych brzuszków. Będzie Ci potrzebna drabinka. Należy ugiąć nogi w kolanach, a następnie zahaczyć o drabinki. Tułów należy unieść do takiej wysokości, by Twoje barki osiągnęły wysokość kolan.
  4. Wiszenie i podciąganie na drążku? Jak najbardziej wskazane. Przeciwwskazaniem jest przepuklina jądra miażdżystego. Wtedy ćwiczenie najlepiej jest skonsultować z ortopedą.
  5. Unoszenie nóg w pozycji leżącej. Tym samym wzmacniasz nie tylko mięśnie kręgosłupa, ale i bioder i nóg. To ćwiczenie należy jednak używać wyłącznie jako formę profilaktyki, gdyż w momencie pojawienia się bólu ćwiczenie tylko nasili dolegliwości bólowe.

One thought on “5 prostych ćwiczeń na bóle pleców”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *