poduszki do siedzenia
Zdrowie

Alternatywy dla foteli biurowych – siedzenie na piłce i nakładce

Wiele godzin spędzonych za biurkiem w pracy to bez wątpienia bardzo duże napięcie mięśni, zmęczenie, a to z biegiem lat również pewne skrzywienie kręgosłupa, a tym samym po prostu pewne problemy natury zdrowotnej. Staramy się wybierać jak najbardziej wygodne fotele i rynek nam w tym względzie proponuje coraz większe możliwości, aczkolwiek nawet najlepszy fotel nie jest w stanie nam zapewnić tego, że będziemy zdrowi, że nie będziemy narzekać na bóle kręgosłupa.

Oczywiście możemy dodatkowo sięgać po różnego rodzaju poduszki ortopedyczne, siedziska ortopedyczne, możemy sobie w tenże sposób pomóc, aczkolwiek istnieje pewne rozwiązanie, a raczej rozwiązania alternatywne, dzięki którym nasze plecy nie będą poddawane tak dużym napięciom podczas wielogodzinnego siedzenia za biurkiem. Do takich alternatyw dla naszego fotela biurowego możemy między innymi zaliczyć takie elementy jak:

  • klękosiad /taboret – klęcznik
  • piłka do ćwiczeń
  • taboret typu siodło

Wykorzystanie jednego z tych elementów może znacząco odmienić nasz dzień w pracy, po którym nie będziemy czuli się tak mocno zmęczeni.

Klękosiad/taboret – klęcznik

Ten element nie posiada żadnego oparcia, a jednocześnie też wymusza na osobie siedzącej zmodyfikowanej postawy klęczącej. Przy wysuniętych do przodu biodrach, wyrównaniu ramion, szyi oraz pleców do jednej osi uzyskujemy prawidłową postawę naszego ciała. Ktoś powie, że nie jest to wygodne, że nie można się oprzeć, ale tak naprawdę można się do tego przyzwyczaić i może nam to dać bardzo duże korzyści. Mamy do czynienia z równomiernym rozłożeniem ciężaru naszego ciała pomiędzy miednicę oraz kolana, a tym samym mówimy o zmniejszeniu kompresji kręgosłupa, co w efekcie powoduje zmniejszenie napięcia odcinka lędźwiowego oraz nóg. Niezbędne informacje znajdziesz również na STRONIE.

Taboret typu siodło

Taboret typu siodło to idealne rozwiązanie dla osób mających pewne problemy z odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa. Dzięki odpowiedniemu profilowi siedziska mamy do czynienia ze zniesieniem napięć powstających w tymże miejscu. Dodatkowo możemy mówić o usunięciu zjawiska bólu oraz ze wzmocnieniem mięśni pleców. Dzięki temu  zapobiegniemy występowania bólu kręgosłupa nawet, jeśli będziemy siadać na innego rodzaju normalnych fotelach.

Piłka do ćwiczeń, nakładka

Możemy w tym miejscu wskazać zarówno na umieszczenie owej piłki na zwykłym fotelu jak również na zakup specjalnego fotela z wbudowaną piłką, specjalnym siedziskiem. Dzięki temu, że przez cały czas mamy do czynienia z ruchem ciała, jesteśmy zobligowani do tego, aby przyjmować postawę wyprostowaną, aby cały czas utrzymywać koncentrację. Tym samym wzmacniamy nasze mięśnie pleców oraz brzucha. Takie siedzenie to oczywiście jakieś ryzyko upadku, aczkolwiek chodzi o to, aby stale mobilizować nasze ciało, aby przyjmowało ono prawidłową postawę, i móc uniknąć problematycznych bólów pleców.

Spośród wymienionych elementów warto jest zdecydować się na któryś, a tym samym poprawić sobie komfort pracy siedzącej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *