Trening Zdrowie

Ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy

Ten odcinek kręgosłupa jest źródłem 2/3 przypadków bólu pleców. Dlatego bardzo ważna jest nie tylko prawidłowa postawa podczas siedzenia, ale też poświęcenie kilku minut dziennie na wykonanie ćwiczeń wzmacniających. Zaczynamy w klęku podpartym na dłoniach. Z wdechem robimy „koci grzbiet”, a z wdechem wracany do wyprostu. Następnie łączymy stopy i kolana, kładziemy powoli tułów na uda, jeśli to możliwe czołem dotykamy podłogi. Na koniec, leżąc na plecach trzymamy dłonie pod kolanami, unosimy nogi i delikatnie dociągamy je do tułowia. Każde z ćwiczeń powtarzamy po 15 razy.

Ból pleców na dole — jak z nim walczyć?

Na bóle  kręgosłupa lędźwiowego najczęściej skarżą się osoby pomiędzy 30. a 50. rokiem  życia. Najczęstszą jego przyczyną jest nieprawidłowa postawa lub przeciążenia, ale zdarzają się też bóle spowodowane zapaleniami, infekcjami, zaburzeniami nerwicowymi, a nawet chorobami nowotworowymi. Bólu nie można lekceważyć i warto skonsultować się z lekarzem specjalistą. Oprócz codziennych ćwiczeń, ulgę mogą przynieść masaże lecznicze, leki przeciwzapalne lub zastrzyki sterydowe.

Choroby kręgosłupa

Do najczęściej diagnozowanych schorzeń tego rodzaju należą: rwa kluszowa, lumbago, osteoporoza i zwyrodnienia. Ich przyczynami są przeważnie brak ruchu, nadwaga i przeciążenia. W profilaktyce nic nie zastąpi zdrowego stylu życia. Jeśli już nas boli, spędzajmy sporo czasu leżąc na wznak, nie zapominajmy też o ciepłej kąpieli. Warto pójść na basen, chociaż na pół godziny i popływać na plecach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *