jumping fitness
Trening

Jumping fitness – zalety i efekty

Pierwsza mini trampolina została stworzona w 1938 roku a na rynek trafiła w 1975. W bardzo krótkim czasie zyskała popularność zwłaszcza wśród Amerykanów, zaś dziś służy na całym świecie do uprawiania sportu jakim jest Jumping Fitness.

Ćwiczenia na trampolinie

Obecnie na terenie Polski wprowadza się do fitness klubów coraz szerszą ofertę Jumping Fitness. Jest to nie tylko znakomita zabawa, ale również sposób, aby spalić zbędne kalorie oraz wyrzeźbić ciało. Trening ten polega na ćwiczeniach na jednoosobowej trampolinie, które to polegają na lekkim kołysaniu się, biegu w miejscu, czy też skakaniu, dzięki któremu wzmacniamy mięśnie brzucha i nóg. Na trampolinie możemy zastosować bardzo wiele różnorodnych wzorów a także technik, co sprawia, że mamy możliwość wszechstronnego treningu całego naszego ciała.

Co zapewnią nam regularne ćwiczenia na trampolinie

  • Poprawiasz krążenie limfatyczne
  • Dotleniasz tkanki
  • Zwiększasz pojemność płuc
  • Poprawiasz prace układu krążenia
  • zmniejszasz ciśnienie krwi
  • zwiększasz aktywność funkcjonalną czerwonego szpiku
  • stymulujesz szpik do produkcji czerwonych krwinek
  • przyśpieszasz przemianę materii
  • wzmacniasz mięśnie
  • poprawiasz wydolność organizmu
  • modelujesz sylwetkę
  • spalasz nawet 1000 kalorii w ciągu godziny

Przeciwskazania

Oczywiście jak w każdym innym rodzaju sportu, tutaj także istnieją pewne przeciwskazania. Głównymi z nich są:

  • dyskopatia
  • ciąża
  • choroby stawu skokowego oraz kolanowego
  • choroby krążenia
  • osteoporoza
  • zaburzenia koordynacji lub też równowagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *