poduszki medyczna
Zdrowie

Siedzący tryb życia – jak zaradzić konsekwencjom?

Jeżeli jesteś pracownikiem biura, bądź też spędzasz wiele godzin za kierownicą, telewizorem, czy komputerem, prowadzisz siedzący tryb życia. Kręgosłup nie lubi małej aktywności fizycznej, dlatego też warto wiedzieć, jak radzić sobie z tymi negatywnymi konsekwencjami.

Zespoły bólowe kręgosłupa

Epidemią naszych czasów można określić zespoły bólowe dolnego odcinka kręgosłupa. Współcześnie na tego typu problemy skarży się około 60% społeczeństwa. Schorzenie dotyka zarówno osób starszych, jak i młodych. Przyczyną choroby jest na ogół tryb życia który prowadzimy. Wiele godzin spędzamy siedząc w pracy, a nawet nie prowadzimy aktywności fizycznej w wolnym czasie. Te same czynności prowadzą do schorzeń w obrębie kręgosłupa.

W czasie wykonywania pracy o charakterze biurowym nadmiernie obciążamy kręgosłup, szkielet i mięśnie. Wówczas to wymuszamy pochyloną pozycję ciała i zwiększa się ryzyko mikrourazów kręgosłupa. Tym samym w konsekwencji mamy do czynienia z ryzykiem powstawania zmian zwyrodnieniowych jego stawów. Kręgosłup lędźwiowy cechuje się naturalną krzywizną, dlatego siedzący tryb życia prowadzi do licznych schorzeń.

Jak radzić sobie z dolegliwościami kręgosłupa?

Aby zapobiec chorobom kręgosłupa najważniejsza jest ergonomia naszej pracy. Warto zatroszczyć się o zdrowe siedzenie. Wyposażyć powinniśmy się w fotel biurowy z regulacją oparcia, siedziska, położenia podłokietników. Jeśli nie mamy takiej możliwości w pracy, warto zastosować poduszki ortopedyczne. Więcej o doborze poduszek poczytasz TUTAJ.

W czasie siedzenia sylwetka powinna być wyprostowana. Nadmierne pochylenie kręgosłupa a także brak rotacji sprawi, że kręgosłup będzie dodatkowo obciążony. Umieszczona poduszka sensoryczna, sprawia, że kręgosłup nie męczy się, a wręcz przeciwnie, nawet odpoczywa.

Niezmiernie ważny jest także aktywny odpoczynek. Po kilku godzinach pracy siedzącej, powinniśmy przynajmniej 30 minut uprawiać sport bądź wykonywać ćwiczenia fizyczne. Świetnie sprawdzi się rower, basen, a także pływanie, czy spacer. Brak aktywności ruchowej nie tylko prowadzi do chorób kręgosłupa, ale także do otyłości.

Jeżeli kręgosłup boli, masz problemy z chodzeniem, czy też wykonywaniem codziennych obowiązków, nie wolno tej sytuacji ignorować. Warto skontaktować się z lekarzem, bądź fizjoterapeutą, który zastosuje odpowiednie leczenie a także profilaktykę wtórną. Przestrzegaj zasad pracy i odpoczynku aby zachować zawsze zdrowy kręgosłup.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *