Trening

Systemy Podwieszane Typu TRX

Paulina i Artur przygotowali dla Was kilka przykładowych ćwiczeń z wykorzystaniem systemów podwieszanych, typu TRX. Do wykonania zarówno w domu, jak i na świeżym powietrzu.

Aktywność z TRX

Korzyści wynikające z aktywności fizycznej są niepodważalne. Uprawiając sport wzmacniamy serce i poprawiamy stan układu krążenia, obniżamy ciśnienie krwi, a przy tym zapobiegamy powstawaniu osteoporozy i chorób sercowo-naczyniowych. Trenując, wpływamy także na psychikę – zapobiegamy rozwojowi depresji i zmniejszamy uczucie niepokoju, poprawiamy jakość snu i funkcjonowanie całego mózgu.

Efektywny trening możemy wykonać zarówno w domu, w siłowni, jak i na świeżym powietrzu. Wystarczy, że wykorzystamy do tego odpowiednie przyrządy. Trening na systemach podwieszanych TRX będziemy mogli wykonać w każdych warunkach i nie będzie to bynajmniej „bułka z masłem”. Dlaczego? Bowiem taśmy TRX angażują w każdym ćwiczeniu niemal całe ciało, zmuszając nas do koncentracji  i zachowania równowagi. Czynniki te są decydujące, w kontekście jakości treningu.

Czym jest TRX?

Zestaw regulowanych pasków w kształcie litery Y wykorzystuje metodę treningu w zawieszeniu do zwiększenia ogólnej sprawności ciała i poprawienia kondycji. Jest świetną alternatywą dla klasycznych ćwiczeń siłowych, w których wykorzystuje się sztangi i hantle. Trening na linach TRX zaliczany jest do treningów funkcjonalnych, czyli jednostek angażujących całe ciało, łącznie z niewidocznymi dla oka mięśniami głębokimi, które odpowiadają za stabilizację całego ciała. TRX pozwala więc rozwinąć równocześnie całe ciało, poprawiając siłę, wytrzymałość i priopercepcję, czyli czucie własnego ciała.

Systemy podwieszone, czyli mnogość możliwości

Liny TRX pozwalają na stosowanie różnych kombinacji treningowych, w których angażować będziemy różne partie mięśniowe. Trening możemy wykonywać zarówno w sposób hipertroficzny (dynamiczny) lub stricte siłowy. Film przygotowany we współpracy z portalem KFD pokazuje możliwości systemów podwieszanych. Zawarte w nim ćwiczenia angażują wszystkie partie mięśniowe – plecy, nogi, klatkę piersiową, barki, bicepsy i tricepsy, a przy tym poprawiają czucie głębokie ciała, rozciągają mięśnie i stymulują odcinek core (przednia część brzucha i odcinek lędźwiowy kręgosłupa), który odpowiada za stabilizację ciała.
TRX może stać się nieodłącznym elementem życia codziennego każdej trenującej osoby, z uwagi na jego poręczność, praktyczność i możliwość wykorzystania w każdych warunkach. Wystarczy jedynie stabilna podstawa, na której zamontujemy liny, abyśmy mogli przeprowadzić efektywny trening.

One thought on “Systemy Podwieszane Typu TRX”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *