Trening

Zalety ćwiczeń na drążku

Drążek do ćwiczeń to jedno z najtańszych urządzeń, które z powodzeniem może stanowić część wyposażenia Twojej domowej siłowni. Czy ćwiczenia na niepozornym drążku są w stanie przynieść jakiekolwiek efekty, czy to tylko kolejny, nie wart zachodu gadżet?

Miara sprawności fizycznej

Wielu z nas dochodzi do wniosku, że podciąganie na drążku to ćwiczenie, nadające się wyłącznie do… poderwania dziewczyny. Ile w tym prawdy? Absolutne zero. W praktyce okazuje się, że to właśnie wspomniane podciąganie jest prawdziwą miarą sprawności fizycznej. Kto tak twierdzi? Egzaminatorzy w szkołach wojskowych, którzy właśnie w ten sposób oceniają predyspozycje przyszłych uczniów.

Kolejnym, często powtarzanym mitem na temat ćwiczeń na drążku, jest stwierdzenie, jakoby nie przynosiły one wymiernych efektów. A jak jest w rzeczywistości? Tak naprawdę regularne podciąganie na drążku wzmacnia mięśnie ramion i górnej części pleców. Niemniej jednak należy zauważyć, że efekty uzależnione są w znacznej mierze od techniki ćwiczeń. Już niewielka zmiana w rozstawie dłoni może wpłynąć na uzyskany rezultat treningu.

Czysta nuda?

Podstawowa technika ćwiczeń zakłada – jak można się łatwo domyślić – podciąganie do momentu, w którym podbródek znajdzie się na wysokości drążka. Nie oznacza to jednak, że ćwiczenia na drążku ograniczają się wyłącznie do wspomnianej metody ćwiczeń. W praktyce istnieje cała masa wariacji na ten temat, w tym m.in. ćwiczenia z obciążeniem, z wykorzystaniem ławki etc.

Cena

Niewątpliwą zaletą drążków jest łatwość i szybkość montażu oraz oczywiście ich cena. To jeden z najtańszych i zarazem powszechnie dostępnych sprzętów. Dobrej jakości drążek rozporowy bez problemu kupisz już za ok. 30 zł. Nieco droższe są drążki wielofunkcyjne – ich koszt to ok.60 zł. Najdroższe są natomiast wielofunkcyjne drążki stacjonarne, za które przyjdzie Ci zapłacić od 200 do 400 zł.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *