Zdrowie

Zasady higieny snu

Wysoka jakość w czasie snu – to niestety sprawa o którą coraz trudniej nam zadbać. Tymczasem skutki niedoboru snu mogą być groźne nie tylko dla naszego zdrowia, ale i życia. Cierpi bowiem nie tylko nasz kręgosłup, ale i układ krążenia, skóra, układ trawienny, pamięć, wzrok, czy samopoczucie psychiczne. Brak odpowiedniej ilości snu to też zwiększone ryzyko cukrzycy, czy nowotworów. Warto więc wprowadzić do życia kilka prostych nawyków, by poczuć się lepiej. W związku z tym postanowiliśmy przedstawić pięć, sprawdzonych zasad higieny snu.

Twój zdrowy sen zaczyna się przed pójściem do łóżka

  1. Odpowiednia kolacja zjedzona nie później, niż 2 godziny przed snem. Zadbaj, by nie zabrakło w niej błonnika. Znajdziesz go w takich produktach jak: ciemne, pełnoziarniste pieczywo, kaszy, czy płatkach owsianych.
  2. Porządnie wywietrz pokój w którym śpisz, dobrym rozwiązaniem może okazać się także wieczorny spacer. Krótko mówiąc – im bardziej dotlenisz organizm przed snem, tym lepiej.
  3. Unikaj komputera, telewizora, czy smartfonu. Choć w dzisiejszych czasach może wydawać się to trudne udowodniono jednak, że światło bijące z tych urządzeń w połączeniu z treściami powoduje, że zdecydowanie nie chce nam się spać. W zamian lepiej poczytać ulubioną książkę przy delikatnym świetle i relaksującej muzyce.
  4. Ważne jest nie tylko ile śpisz, ale na czym. W związku z tym jeśli zaczynasz odczuwać bóle kręgosłupa, a tradycyjne poduszki już nie zdają egzaminu warto sięgnąć po poduszki zdrowotne. Nie tylko redukują poranne bóle w okolicach pleców, szyi i karku, ale i zmniejszają ryzyko wielu schorzeń.
  5. Gorąca kąpiel, czy masaż to również coś co może Ci się przydać przed snem. Jak wiemy nieprzespana noc w większości przypadków jest efektem silnych stresów w ciągu dnia. Zarówno ciepła woda, jak w wspomniany masaż pozwolą zredukować napięcie Twoich mięśni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *