Zdrowie

5 prostych ćwiczeń na bóle pleców

Nie od dziś wiadomo jak ćwiczenia fizyczne mogą pomóc w walce z bólami kręgosłupa. Problem w tym, że dziś coraz trudniej znaleźć nam czas (a czasem i pieniądze) na zajęcia fitness. Aktualnie internet daje jednak możliwości wykonywania ćwiczeń w domu. Zatem poznaj 5 sprawdzonych treningów dzięki którym poczujesz się znacznie lepiej.

Zadbaj o swój kręgosłup

Zanim jednak przejdziemy do samych ćwiczeń krótko o innej metodzie umożliwiającej profilaktykę zdrowego kręgosłupa. Ogromny wpływ na dolegliwości bólowe ma zła jakość snu. Na szczęście w odpowiedzi na ten problem na rynku pojawiły się poduszki medyczne do spania. Dzięki nim zachowasz naturalną krzywiznę kręgosłupa bez względu na pozycje w której śpisz. Co ważne jednak dzięki nim budzisz się bez uczucia bólu pleców, szyi, oraz karku. Swoje zdrowotne właściwości poduszki zawdzięczają piance z której są wykonane.

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup

Zatem przejdźmy do ćwiczeń.

  1. Należy położyć się na plecach, a następnie ugiąć nogi w kolanach. Zwróć uwagę, by tworzyły kąt prosty. Ręce należy rozłożyć tak szeroko, by opierać się wyłącznie na barkach. Napinając pośladki wypchnij je do góry, wówczas Twoje barki, biodra i kolana powinny ustawić się w linii prostej. Ćwiczenie powtarzamy 10 razy.
  2. Połóż się na boku. Dalej opierając się na przedramieniu zegnij rękę w taki sposób, aby tworzyła kąt prosty. Unieś wyprostowaną nogę do poziomu starając się jednocześnie utrzymać kręgosłup w jednej linii z nogami. Wykonujemy 5 powtórzeń.
  3. Kolejne ćwiczenie to alternatywa dla popularnych brzuszków. Będzie Ci potrzebna drabinka. Należy ugiąć nogi w kolanach, a następnie zahaczyć o drabinki. Tułów należy unieść do takiej wysokości, by Twoje barki osiągnęły wysokość kolan.
  4. Wiszenie i podciąganie na drążku? Jak najbardziej wskazane. Przeciwwskazaniem jest przepuklina jądra miażdżystego. Wtedy ćwiczenie najlepiej jest skonsultować z ortopedą.
  5. Unoszenie nóg w pozycji leżącej. Tym samym wzmacniasz nie tylko mięśnie kręgosłupa, ale i bioder i nóg. To ćwiczenie należy jednak używać wyłącznie jako formę profilaktyki, gdyż w momencie pojawienia się bólu ćwiczenie tylko nasili dolegliwości bólowe.

One thought on “5 prostych ćwiczeń na bóle pleców

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.