zajęcia dla seniorów
Trening

Zajęcia sportowe dla seniorów

Ćwiczyć może każdy. Szczególnie warto zadbać o aktywność sportową osób starszych, dzięki której wzmocni ona serce, przywróci równowagę, a także zwiększy siły, doda energii i witalności. Seniorzy powinni więc nie tylko spacerować z kijkami, ale również poleca się pływanie i aerobik wodny.

Jakie ćwiczenia powinni wykonywać seniorzy?

Osoby starsze, które zaczynają uprawiać sport, powinny pamiętać, aby nie obciążać nadmiernie stawów. Zadbać powinny zaś o wzmocnienie mięśni, a także układ krążenia. Jaki sport jest najbardziej wskazany?

  • Aqua balet to powolne ćwiczenia ruchowe, które to są oparte na elementach przypominających balet. Są one prowadzone w rytm muzyki klasycznej, a dodatkowo wykonywane są w wodzie, przez co nikomu nie sprawiają żadnych trudności. Ćwiczenia tego typu to świetna forma aktywności fizycznej dla osób starszych, nawet tych którzy dotychczas nie uprawiali żadnego sportu. Ćwiczenia świetnie poprawiają kondycję, podnoszą odporność organizmu a także pomagają pozbyć się zbyt dużej ilości kilogramów.
  • Stretching (rozciąganie) czyli proste lecz znakomite efekty zajęcia rozluźniająco – oddechowe. Je również wykonuje się w rytm muzyki, która nas zrelaksuje. Wykonuje się tutaj elementy pochodzące z jogi, ale też elementy tai-chi oraz pilatesu. Ćwiczenia te znakomicie wpływają na naszą równowagę, koncentrują, uspokajają. Pomimo, że są leniwe to jednak ich efekty są naprawdę idealne.

 

2 thoughts on “Zajęcia sportowe dla seniorów

  1. Lepsze to niż stanie w kolejkach w mięsnym i robienie zakupów przez pół godziny jak inni ludzie czekają

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *