bieganie
Trening

Ćwiczenia na wytrzymałość

Wytrzymałość to pożądana cecha, dzięki której można więcej, można dalej, a przy okazji również i szybciej. Wytrzymałość mięśniowa to cecha, która nie jest nam dana raz na zawsze. O tenże aspekt po prostu trzeba zadbać, trzeba go stale pielęgnować. Aby było to możliwe, należy oczywiście odpowiednio trenować.

Odpowiednie trenowanie

W tym miejscu należy oczywiście zapytać o to, co tak naprawdę znaczy właściwe trenowanie, co oznacza kształtowanie wytrzymałości mięśniowej swojego organizmu? Trening na wytrzymałość to wiele różnych możliwości, wiele form treningu, wiele różnych ćwiczeń. Zasadniczo przy okazji kształtowania swojej wytrzymałości, można jednocześnie skutecznie pracować nad wydolnością, nad zwinnością, nad koordynacją ruchową jak również nad szybkością. W jaki sposób można kształtować swoją wytrzymałość? Podstawowym sposobem na zwiększenie swojej wytrzymałości jest bieganie. Ta forma aktywności fizycznej pozwala na zwiększanie swoich osiągnięć, na zmniejszanie czasu potrzebnego na przebiegnięcie określonego dystansu.

Jak właściwie biegać?

Bieganie to bardzo dobra forma dbania o wytrzymałość nie tylko dla osób, które lubią biegać maratony oraz inne biegi długodystansowe. Tak naprawdę jest to forma aktywności kierowana do każdej osoby. W bieganiu kształtuje się nie tylko wytrzymałość, ale także wydolność. To ma swoje przełożenie na uzyskanie lepszego zdrowia jak również na uzyskanie bardziej szczupłej sylwetki swojego ciała. Nie są to wszystkie możliwe formy treningu wytrzymałościowego, ale na pewno jest to jedna z tych najbardziej popularnych. W tym miejscu chcemy sprecyzować konkretne korzyści, jakie daje nam trening wzmacniający wytrzymałość. Mowa jest o zwiększeniu pułapu tlenowego, zmniejszeniu się tętna spoczynkowego, zwiększeniu objętości wyrzutowej serca, zwiększeniu się objętości krwi, która krąży w żyłach, wzroście liczby mitochondriów znajdujących się w mięśniach człowieka jak również o znaczącym wzmocnieniu mięśni, więzadeł, ścięgien. To ostatnie ma swoje wydatne przełożenie na zmniejszenie ryzyka wystąpienia jakiejkolwiek kontuzji mechanicznej. Poza bieganiem, bardzo dobrym sposobem na to, aby móc zwiększyć poziom swojej wytrzymałości, jest wykonywanie krótkich ćwiczeń z powtórzeniami.

Interwały

Mowa jest mianowicie o popularnych interwałach. W jakim czasie można uzyskać lepszą wytrzymałość, z której po prostu będziemy zadowoleni? Na pewno tego czasu potrzeba, a takim optymalnym okresem, w którym możemy liczyć na wymierne efekty swoich treningów jest sześć tygodni. Poza interwałami, poza bieganiem, należy także wskazać na wiele innych form aktywności fizycznej. Mowa jest mianowicie o jeździe na rowerze, mowa jest również o pływaniu, mowa jest także o ćwiczeniach w domu na rowerku stacjonarnym oraz innych tego rodzaju przyrządach. Wzmocnienie wytrzymałości mięśniowej to element, nad którym warto pracować, ponieważ w ten sposób możemy realnie podnieść poziom innych elementów, innych składowych – wydolności, gibkości, sprawności fizycznej. To wszystko przekłada się na znacznie lepsze samopoczucie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.