Trening

Systemy Podwieszane Typu TRX

Paulina i Artur przygotowali dla Was kilka przykładowych ćwiczeń z wykorzystaniem systemów podwieszanych, typu TRX. Do wykonania zarówno w domu, jak i na świeżym powietrzu.

Aktywność z TRX

Korzyści wynikające z aktywności fizycznej są niepodważalne. Uprawiając sport wzmacniamy serce i poprawiamy stan układu krążenia, obniżamy ciśnienie krwi, a przy tym zapobiegamy powstawaniu osteoporozy i chorób sercowo-naczyniowych. Trenując, wpływamy także na psychikę – zapobiegamy rozwojowi depresji i zmniejszamy uczucie niepokoju, poprawiamy jakość snu i funkcjonowanie całego mózgu.

Efektywny trening możemy wykonać zarówno w domu, w siłowni, jak i na świeżym powietrzu. Wystarczy, że wykorzystamy do tego odpowiednie przyrządy. Trening na systemach podwieszanych TRX będziemy mogli wykonać w każdych warunkach i nie będzie to bynajmniej „bułka z masłem”. Dlaczego? Bowiem taśmy TRX angażują w każdym ćwiczeniu niemal całe ciało, zmuszając nas do koncentracji  i zachowania równowagi. Czynniki te są decydujące, w kontekście jakości treningu.

Czym jest TRX?

Zestaw regulowanych pasków w kształcie litery Y wykorzystuje metodę treningu w zawieszeniu do zwiększenia ogólnej sprawności ciała i poprawienia kondycji. Jest świetną alternatywą dla klasycznych ćwiczeń siłowych, w których wykorzystuje się sztangi i hantle. Trening na linach TRX zaliczany jest do treningów funkcjonalnych, czyli jednostek angażujących całe ciało, łącznie z niewidocznymi dla oka mięśniami głębokimi, które odpowiadają za stabilizację całego ciała. TRX pozwala więc rozwinąć równocześnie całe ciało, poprawiając siłę, wytrzymałość i priopercepcję, czyli czucie własnego ciała.

Systemy podwieszone, czyli mnogość możliwości

Liny TRX pozwalają na stosowanie różnych kombinacji treningowych, w których angażować będziemy różne partie mięśniowe. Trening możemy wykonywać zarówno w sposób hipertroficzny (dynamiczny) lub stricte siłowy. Film przygotowany we współpracy z portalem KFD pokazuje możliwości systemów podwieszanych. Zawarte w nim ćwiczenia angażują wszystkie partie mięśniowe – plecy, nogi, klatkę piersiową, barki, bicepsy i tricepsy, a przy tym poprawiają czucie głębokie ciała, rozciągają mięśnie i stymulują odcinek core (przednia część brzucha i odcinek lędźwiowy kręgosłupa), który odpowiada za stabilizację ciała.
TRX może stać się nieodłącznym elementem życia codziennego każdej trenującej osoby, z uwagi na jego poręczność, praktyczność i możliwość wykorzystania w każdych warunkach. Wystarczy jedynie stabilna podstawa, na której zamontujemy liny, abyśmy mogli przeprowadzić efektywny trening.

One thought on “Systemy Podwieszane Typu TRX

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.