Trening

Zalety ćwiczeń na drążku

Drążek do ćwiczeń to jedno z najtańszych urządzeń, które z powodzeniem może stanowić część wyposażenia Twojej domowej siłowni. Czy ćwiczenia na niepozornym drążku są w stanie przynieść jakiekolwiek efekty, czy to tylko kolejny, nie wart zachodu gadżet?

Miara sprawności fizycznej

Wielu z nas dochodzi do wniosku, że podciąganie na drążku to ćwiczenie, nadające się wyłącznie do… poderwania dziewczyny. Ile w tym prawdy? Absolutne zero. W praktyce okazuje się, że to właśnie wspomniane podciąganie jest prawdziwą miarą sprawności fizycznej. Kto tak twierdzi? Egzaminatorzy w szkołach wojskowych, którzy właśnie w ten sposób oceniają predyspozycje przyszłych uczniów.

Kolejnym, często powtarzanym mitem na temat ćwiczeń na drążku, jest stwierdzenie, jakoby nie przynosiły one wymiernych efektów. A jak jest w rzeczywistości? Tak naprawdę regularne podciąganie na drążku wzmacnia mięśnie ramion i górnej części pleców. Niemniej jednak należy zauważyć, że efekty uzależnione są w znacznej mierze od techniki ćwiczeń. Już niewielka zmiana w rozstawie dłoni może wpłynąć na uzyskany rezultat treningu.

Czysta nuda?

Podstawowa technika ćwiczeń zakłada – jak można się łatwo domyślić – podciąganie do momentu, w którym podbródek znajdzie się na wysokości drążka. Nie oznacza to jednak, że ćwiczenia na drążku ograniczają się wyłącznie do wspomnianej metody ćwiczeń. W praktyce istnieje cała masa wariacji na ten temat, w tym m.in. ćwiczenia z obciążeniem, z wykorzystaniem ławki etc.

Cena

Niewątpliwą zaletą drążków jest łatwość i szybkość montażu oraz oczywiście ich cena. To jeden z najtańszych i zarazem powszechnie dostępnych sprzętów. Dobrej jakości drążek rozporowy bez problemu kupisz już za ok. 30 zł. Nieco droższe są drążki wielofunkcyjne – ich koszt to ok.60 zł. Najdroższe są natomiast wielofunkcyjne drążki stacjonarne, za które przyjdzie Ci zapłacić od 200 do 400 zł.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.