pilates
Pilates

Dla kogo jest pilates?

Ćwiczyć można na wiele różnych sposobów, można stosować bardzo różne metody, gdyż współczesny rynek w tym względzie daje nam naprawdę bardzo wiele możliwości. My będziemy chcieli w sposób szczególny wskazać w tym miejscu na taki aspekt, na taki element, jakim są ćwiczenia pilates. Powiemy oczywiście to, że są one bardzo popularne, że stosuje je bardzo wiele osób, ale musimy jednocześnie dodać to, dlaczego tak jest i tym samym warto wiedzieć, dla kogo te ćwiczenia są przeznaczone?

Szczegóły pilates

Pilates to poniekąd aerobik, aczkolwiek na pewno nie jest to zwykły aerobik. Mowa o bardzo szczególnych ćwiczeniach, mowa o bardzo mocno urozmaiconych ćwiczeniach, które mają na celu pomóc nam odzyskać równowagę fizyczną oraz psychiczną. Na pewno bardzo istotnym elementem związanym z pilates jest fakt, że nie są to trudne ćwiczenia fizyczne, a tym samym nikt nie powinien mieć większych trudności z ich wykonywaniem. Dodatkowo w tych ćwiczeniach nie mamy do czynienia z żadną monotonią, mamy do czynienia z bardzo dużym urozmaiceniem, mamy do czynienia z dużym zróżnicowaniem wykonywanych ćwiczeń. To powoduje, że wiele osób sięga do owych ćwiczeń i mało osób z nich rezygnuje.

W tej formie aktywności fizycznej na pewno bardzo ważne są dwa aspekty. Po pierwsze powinniśmy bardzo precyzyjnie wykonywać każde ćwiczenie, a po drugie powinniśmy koncentrować się na naszym oddechu, ponieważ właśnie dzięki niemu możemy uzyskać znacznie więcej. Nasze wysiłki wspomoże nowoczesny sprzęt do pilates proponowany przez firmę Balaced Body.

Kto może brać udział w zajęciach pilates?

Jest to bez wątpienia bardzo istotne pytanie, gdyż pilates na pewno nie jest przeznaczony tylko i wyłącznie dla kobiet. Owszem, większość osób biorących udział w grupowych zajęciach tego rodzaju to kobiety, ale na pewno nie wynika to z samego przeznaczenia owych ćwiczeń. Dla kogo zatem dedykowane są owe ćwiczenia? Możemy w tym miejscu w sposób szczególny wskazać na:

– kobiety w ciąży

– osoby pracujące bardzo wiele godzin za biurkiem

– kobiety mające problem z utrzymaniem moczu

To trzy zasadnicze grupy, a wynika to z faktu, że ćwiczenia pilates bardzo dobrze sprawdzają się w przypadku problemów z postawą, przy odczuwaniu nadmiernych bólów kręgosłupa, przy bólach miednicy i to właśnie powoduje w głównej mierze, że są to ćwiczenia bardzo mocno polecane kobietom w ciąży. Dzięki tym ćwiczeniom można mówić o właściwej dbałości o siebie, o właściwej pomocy dla kręgosłupa. Niemniej jednak tak naprawdę są to ćwiczenia przeznaczone dla każdego bez wyjątku, kto tylko ma na nie ochotę, kto ma taką potrzebę, aby ćwiczyć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *