ruch w ciąży
Pilates

Aktywność fizyczna dla kobiet w ciąży

Ciąża to bardzo szczególny okres w życiu każdej kobiety, w którym powinna ona bardzo mocno na siebie, na swoje zdrowie uważać. Istotnym elementem jest odpowiednia dbałość o siebie, o swój organizm. W tym czasie powstaje pytanie o to czy w ciąży wskazana jest jakakolwiek aktywność fizyczna? Z jednej strony należy powiedzieć, że jak najbardziej jest ona wskazana. Z drugiej natomiast strony należy wskazać na to, że ów sport, ów ruch fizyczny nie może być zbyt intensywny.

Ruch a ciąża

Ruch fizyczny na pewno nie jest wskazany, a wręcz jest on zabroniony w sytuacji, w której mamy do czynienia z jakimikolwiek dolegliwościami, mamy do czynienia z pojawiającą się w drogach rodnych krwią. Przed podjęciem jakiejkolwiek aktywności fizycznej w ciąży warto jest skonsultować się z lekarzem. Jeśli nie będzie on miał żadnych uwag, żadnych przeciwwskazań, to wówczas można podjąć ową aktywność. Co będzie tutaj dobrym rozwiązaniem? Na pewno można kobietom w ciąży polecić spacer jako podstawową formę ruchu. Niewykluczony będzie basen, zajęcia z aerobiku, pilates, fitness. Warto w tym względzie postawić na zajęcia grupowe dedykowane właśnie kobietom w ciąży, gdyż wówczas mamy do czynienia z typowymi ćwiczeniami pozwalającymi skupić się na tym, co dla kobiety w ciąży jest najważniejsze.

Aktywność fizyczna w trakcie ciąży pozwoli utrzymać ciało w lepszej kondycji, ułatwi poród, ułatwi dojście do pełni sił oraz do upragnionej sylwetki ciała po ciąży. Tym samym można tutaj wskazywać na bardzo wiele korzyści płynących z braku rezygnacji z ruchu fizycznego w trakcie ciąży. Jest on zalecany każdej kobiecie oczekującej potomstwa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *