Dieta

Zdrowe i wartościowe przekąski

Każdy z nas zdaje sobie sprawę z faktu, jak ogromną rolę w procesie budowania masy mięśniowej odgrywa właściwie zbilansowana dieta. Jednak nawet najbardziej zdyscyplinowane osoby mają czasem ochotę na przysłowiowe „małe co nieco”. Po jakie przekąski sięgnąć, aby później nie żałować zaprzepaszczonych efektów treningu?

Jajko na twardo

Jajka na twardo to jedna z najtańszych, najprostszych do wykonania, a zarazem najbardziej wartościowych przekąsek, po jakie możesz sięgnąć w ciągu dnia. W praktyce ten typ przekąski stanowi kopalnię aminokwasów rozgałęzionych BCAA. Co to znaczy? Oznacza to, że jajko na twardo jest prawdziwą bombą energetyczną, która skutecznie wspomoże budowanie masy mięśniowej.

Mięso Jerky

Mięso Jerky to nic innego,  jak tylko odtłuszczone kawałki suszonej wołowiny, pokrojonej uprzednio w paski lub w kostkę. Chociaż nie wygląda ono zbyt apetycznie, to jednak stanowi jedną z lepszych przekąsek, po jaką sięgnąć powinni wszyscy sportowcy. Dlaczego? Ponieważ proporcja białka do tłuszczu w suszonej wołowinie wynosi 10:1.

Suszone daktyle

Suszone daktyle z pewnością przypadną do gustu osobom, które uwielbiają wszystko, co słodkie. To smaczna, zdrowa przekąska, która przyczyni się do odbudowy glikogenu w mięśniach i dostarczy do organizmu całkiem sporych ilości błonnika, witamin i potasu. Niemniej jednak suszone daktyle powinny być jedzone maksymalnie do 2 godzin po treningu. Dlaczego? Ponieważ posiadają one stosunkowo wysoki indeks glikemiczny.

Gorzka czekolada

Czekolada to rodzaj słodyczy, którą kochają wszyscy; zarówno dorośli, jak i dzieci. Jeśli Ty także jesteś miłośnikiem czekolady, to od czasu do czasu pozwól sobie na przyjemność w postaci kilku kostek gorzkiej czekolady. W jej składzie znajdziesz wartościowe antyoksydanty, które w sposób pozytywny wpłyną na metabolizm organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *