cwiczenia
Trening

Jak często ćwiczyć w tygodniu?

Obecność aktywności fizycznej w codzienności człowieka jest elementem niezbędnym, o czym zresztą bardzo wiele się mówi oraz pisze. Nie jest jednak zawsze wiadome i oczywiste to, ile czasu należy poświęcić owej aktywności fizycznej, aby było można mówić o pozytywnym wpływie na zdrowie oraz samopoczucie człowieka. Nie będziemy tego zagadnienia ujmować w wymiarze rocznym czy też miesięcznym, ponieważ nam się ono nieco rozpłynie.

Regularny wysiłek fizyczny

Częstotliwość ćwiczenia należy ująć w wymiarze tygodniowym. Jaki zatem tygodniowy wysiłek będzie odpowiedni dla człowieka? Jeśli naszym celem podstawowym jest zmniejszenie wagi, zadbanie o sylwetkę ciała, to wskazane będzie ćwiczenie każdego dnia. Istotnym elementem jest jednak w tym momencie jakość wykonywanych ćwiczeń. Aby móc mówić o skutecznym odchudzaniu się, warto podzielić swoje ćwiczenia na aerobowe oraz ćwiczenia siłowe. Jeśli naszym celem jest ogólna poprawa swojej kondycji to zdecydowanie wystarczające okaże się na pewno wykonywanie określonych ćwiczeń pięć razy w ciągu tygodnia.

Naukowcy zalecają, aby na aktywność fizyczną poświęcić około 150 minut w ciągu tygodnia, co można właśnie podzielić na pięciokrotne ćwiczenia po pół godziny. Istotnym elementem jest oczywiście wytrwanie w założeniu, że będziemy ćwiczyć przez te pół godziny, że będziemy chcieli ćwiczyć przez te pięć dni w tygodniu. Brak regularności zazwyczaj kończy się tym, że mamy do czynienia z całkowitym zaprzestaniem owej aktywności. Forma ćwiczeń jest dowolna, taka która stanowi pewnego rodzaju przyjemność dla danej osoby.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.