pilates
Pilates

Pilates – uniwersalna forma ćwiczeń

Nie tylko uniwersalna forma, ale ponadto również bardzo skuteczna. Pilates, bo o nim mowa, to ćwiczenia, dzięki którym można zrealizować bardzo wiele różnych celów.

W głównej mierze jest on skierowany do osób, które:

– chcą wzmocnić swoje mięśnie

– chcą zadbać o prawidłową postawę swojego ciała

– chcą zadbać o sylwetkę swojego ciała

– chcą przyspieszyć i utrwalić proces rehabilitacji po przebytych urazach

Do ćwiczeń pilatesu można przystąpić nie mając wiedzy na ich temat, nie mając żadnego doświadczenia ani też wysokiego poziomu własnej kondycji. W tych ćwiczeniach nie ma niczego skomplikowanego, aczkolwiek istotnym elementem jest zachowanie dokładności podczas ich wykonywania.

Skąd się wziął pilates?

Pilates nie jest wytworem współczesnych czasów. Tak naprawdę ów system ćwiczeń fizycznych powstał w początkach XX wieku. Jego twórcą był Joseph Pilates – i stąd wzięła się sama nazwa. Początkowo system ćwiczeń nosił nazwę kontrologii i skupiał się na tym, aby w jak największym stopniu móc kontrolować swoje ruchy, a zarazem także swoje ciało. Pilates jest połączeniem aerobiku, baletu oraz jogi. Skupia się na ćwiczeniu mięśni grzbietu, mięśni głębokich, ale w swoim założeniu równocześnie bardzo dużą uwagę przykłada się do kontrolowania swojego oddechu. Tym samym jest to aktywność fizyczna, która jest nie tylko przeznaczona do poprawy sfery fizycznej, ale także tej psychicznej. Są to ćwiczenia, które doskonale pozwalają na zwalczanie różnych napięć nerwowych oraz stresu.

Pilates nie dla każdego?

Pilates to uniwersalne ćwiczenia. Nie oznacza to jednak, że nie są one związane z pewnymi obostrzeniami, pewnymi wyjątkami. Warto zapytać, czy pilates jest dobry dla każdego? Niezupełnie. Istnieją pewne wyjątki, które nakazują być ostrożnym. Mowa jest o osobach ze stwierdzoną zakrzepicą, osteoporozą, ze stwierdzonym nadciśnieniem, innymi chorobami dotyczącymi układu krążenia. Mowa jest także o osobach, które przebyły różne urazy i znajdują się w fazie rehabilitacji. Nie można nie wspomnieć również o kobietach w ciąży. W ich przypadku pilates nie musi być całkowicie wykluczony, aczkolwiek przystąpienia do ćwiczeń należy uzależnić od decyzji lekarza. Ponadto również o fakcie pewnej niedyspozycji, stanu zdrowia powinien wiedzieć instruktor prowadzący zajęcia, aby móc w odpowiedni sposób dopasować poziom obciążeń ćwiczeniowych dla danej osoby. Pilates jest uniwersalnym sposobem na aktywność fizyczną, jednak  pewne wyjątki nakazują, aby mimo wszystko zachować pewną ostrożność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *