depresja
Zdrowie

Aktywność fizyczna i stres

Stres to element, który towarzyszy nam na co dzień i do którego poniekąd już się przyzwyczailiśmy. Czy aby jednak na pewno? Nie jest tak, że ze stresem zawsze sobie bez problemu poradzimy i nie ma on wpływu na nasze zachowania, na nasze działania. Stres trzeba odreagować, negatywne emocje trzeba wyrzucić. W niektórych przypadkach ów stres jest odreagowywany na osobach najbliższych, co oczywiście trudno jest traktować w kategoriach pozytywnych.

Na stres-sport

Tymczasem bardzo dobrym sposobem na to, aby poradzić sobie ze stresem, jest aktywność fizyczna. Na pewno również bardzo istotne jest to,  aby uświadomić sobie, iż na pewne sprawy nie mamy wpływu, a skoro tak jest, to może nie warto się tym przejmować? Ponadto również bardzo ważne jest to, aby nie stawiać na aktywność fizyczną o małej intensywności. Taka aktywność fizyczna na pewno nie pozwoli zniwelować owego stresu, a tym samym nie będzie nam przynosiła żadnych korzyści. Ma to swoje uzasadnienie w tym, iż zwiększona intensywność ćwiczeń pozwala na obniżenie poziomu hormonów stresu jak również pozwala na większy poziom satysfakcji z własnych możliwości i osiągnięcia. Tym samym jeśli wykonamy zwiększony wysiłek, będziemy bardziej z siebie zadowoleni, zwiększy się poczucie własnej wartości, a tym samym tak naprawdę często ów stres odejdzie na drugi plan i nie będzie miał on już na nas wpływu.

Niewielki wysiłek fizyczny

 

Co więcej, jeśli podejmiemy wysiłek o małej intensywności, jeśli po sytuacji wywołującej stres będziemy tylko truchtać, pójdziemy na spokojny spacer czy też zrobimy sobie wolną przejażdżkę na rowerze, to de facto poziom kortyzolu może w takim przypadku nawet się podnieść, a tym samym osiągniemy skutek zupełnie odwrotny do zamierzonego. Jakie zatem ćwiczenia są polecane dla osób, które są pod wpływem dużych emocji, które są pod wpływem dużego stresu? Na pewno bardzo dobrym pomysłem jest udanie się na siłownię, wykorzystywanie tam interwałów, na pewno bardzo dobrym pomysłem będzie także postawienie na typowy crossfit. Na pewno również można postawić na pływanie. Tutaj będziemy mówili o działaniu odprężającym, o działaniu kojącym zmysły, aczkolwiek aby w ten sposób móc poradzić sobie z sytuacjami stresującymi, należy podjąć intensywne pływanie, przy którym po prostu się również zmęczymy. W innym przypadku raczej mimo pewnego odprężenia, sam stres może nie odejść.

Dobre podejście do sportu

Na pewno dobrym wyborem będzie bieganie przy wykorzystaniu interwałów. Naprzemienne bieganie w szybkim oraz wolnym tempie pozwoli dosyć szybko poradzić sobie ze stresem. W tym miejscu można również wskazać na jogę. Nie jest ona wprawdzie intensywną formą ćwiczeń, ale z drugiej strony jest to aktywność, w której skupiamy się na naszym oddechu, wyciszamy się, koncentrujemy na pewnych aspektach duchowych, co równocześnie sprawia, że nie mamy możliwości skupienia się na czymś, co nas dotknęło, co wywołało ów stres. Na pewno jednak joga nie będzie skutecznym sposobem na stres w odniesieniu do każdej osoby, lecz do tego trzeba mieć pewne predyspozycje, trzeba to polubić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.