kmin rzymski
Dieta

Kmin rzymski a zdrowie

Kmin rzymski powszechnie znany także jak kumin bardzo często może być mylony z kminkiem. Nie jest to jednak jedno i to samo. Zdecydowanie się różnią, różnią się również właściwościami. Kumin to przyprawa, która pochodzi z Egiptu. Swoje zastosowanie znalazła zarówno w lecznictwie jak i w kuchni.

Obecnie jest uprawiany w Turcji, Indiach, Iranie oraz Maroku, Chinach czy też i Amerykach. Warto wspomnieć o tym, że jest doskonałym źródłem żelaza, co za tym idzie zarówno wspomaga jak i zapobiega anemii. Kobiety w trakcie miesiączki zdecydowanie powinny go dodawać do swoich dań. Ma też pozytywny wpływ na układ odpornościowy. Zawiera także witaminę C i A. Kumin obniża także poziom „złego” cholesterolu oraz zwiększa stężanie „dobrego” we krwi. Ponadto łagodzi zaburzenia trawienne, stymuluje wydzielanie żółci oraz enzymów trawiennych.

Dlaczego warto?

Warto także wspomnieć o tym, że osoby z hiperglikemią mają szansę na obniżenie poziomu glukozy we krwi, a osoby z nadwagą lub otyłością na zmniejszenie masy ciała. Obniża również poziom mocznika we krwi, wpływa też na wytwarzanie insuliny. Kmin rzymski działa jako środek wykrztuśny. Rozrzedza On bowiem flegmę w drodze oddechowej, ułatwiając eliminację kaszlu i plucie. Zmniejsza także ryzyko wystąpienia napadów padaczkowych. Zapobiega wystąpieniu infekcji grzybicznych skóry oraz mikrobiologicznych. Stosuje się go także do wytwarzania kremów, perfum oraz balsamów. Wytwarzany z niego olej jest stosowany do produkcji farb luminescencyjnych. A w kuchni ma zdecydowanie szerokie zastosowanie.

One thought on “Kmin rzymski a zdrowie”

  1. Lepiej wybierac kmin w nasionach, ktore mozna latwo zmielic, niz kmin juz w proszku w ten sposob uzyskamy przyprawe o pieknym aromacie na dluzej.  Aby wydobyc pelnie aromatu przed uzyciem kminu warto uprazyc jego ziarna na patelni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *