Spanie z nogami w górze
Zdrowie

Spanie z nogami w górze

Siedzący tryb pracy. Dziś to styl życia większości z nas. Szybko jednak odbija się na naszym zdrowiu. Przez długotrwałe siedzenie cierpi nie tylko nasz kręgosłup, ale i m.in. układ trawienny, czy układ krążenia i to właśnie na nim się dziś skupimy. W tym przypadku bowiem można pomóc działając profilaktycznie zarówno w ciągu dnia, jak i nocy. Jednym ze sposobów jest spanie z nogami w górze.

Co daje?

Nie od dziś wiadomo, że spanie z nogami na lekkim podwyższeniu niesie za sobą wiele korzyści. Choć początkowo taka pozycja może nie być dla nas wygodna to jednak szybko można się do niej przyzwyczaić. Nogi ułożone wyżej w nocy nie tylko dają lepszy komfort snu, ale i poprawia samopoczucie. W praktyce można ułożyć pod nogi wałek z koca, lub kupić specjalny wałek w sklepie.

Śpiąc z nogami w górze zachowujemy prawidłową postawę ciała. Zyskuje na tym nie tylko nasza sylwetka, ale i układ krążenia, gdzie krążenie krwi w całym organizmie ma lepszy obieg. Wówczas nasze tkanki zostają odpowiednio dotlenione i tym samym wzmacniamy serce. W takiej pozycji nogi również lepiej wypoczywają, a tym samym regenerują. Krótko mówiąc dzięki temu następnego dnia mamy więcej energii do działania.

W przypadku prawidłowego uniesienia nóg najlepiej jest zasypiać na plecach. Jest to bowiem pozycja, która najlepiej odpręża nasze ciało i umysł po całym dniu. Nie zaleca się układanie nóg do góry leżąc na boku, czy brzuchu.

Poduszka do spania z nogami w górze

Ćwiczenia na zdrowe nogi

Powiedzieliśmy sobie o profilaktyce w nocy, lecz o nogi warto zadbać również w ciągu dnia. Pomogą Ci w tym ćwiczenia. Podajemy więc trzy proste przykłady.

  1. Połóż się na podłodze. Unosząc nogi do góry poruszaj nimi tak, jakbyś jechał na rowerze. Takie ruchy wykonuj przez kilka minut. Dzięki temu ćwiczeniu nie tylko wzmocnisz mięśnie nóg, ale i brzucha.
  2. Unosząc obie nogi nad podłogę zegnij jedną nogę w kolanie, a następnie wyprostuj. Takie ćwiczenie wykonaj na obie nogi. Zwróć uwagę, by nie opierać ich o podłogę.
  3. Ponownie połóż się na plecach. Ręce ułóż wzdłuż ciała. Podobnie również unieś nogi nad podłogę i wykonaj krążenia stopami zgodnie i przeciwnie do ruchów wskazówek zegara.

Inne formy aktywności

Czyli wszystko to co usprawni mięśnie naszych nóg. Zatem jazda na rowerze, rolkach, czy zwykły spacer zawsze są dobrym pomysłem, zwłaszcza, gdy pogoda za oknem wiosenna. W zimie możesz zdecydować się na popularny w ostatnim czasie nordic walking. Mięśnie naszych nóg wspiera również bieganie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *